Er der nogen som har erfaring med at erstatte ensretterrøret 5AR4 med en 8 pin solid state rectifier RT 515i en Tubelab simple SE power forstærker med El 34 monteret. Jeg har rørt 5AR4 monteret i 8 pin octal sokkel for tiden, men ønsker at prøve med solid state rectifier i 8 pin octal sokkel hvor rør normalt sidder. Jeg har ikke loddet dioder i printet og har kun 8 pin octal løsningen tilrådighed.
In English, please.Er der nogen som har erfaring med at erstatte ensretterrøret 5AR4 med en 8 pin solid state rectifier RT 515i en Tubelab simple SE power forstærker med El 34 monteret. Jeg har rørt 5AR4 monteret i 8 pin octal sokkel for tiden, men ønsker at prøve med solid state rectifier i 8 pin octal sokkel hvor rør normalt sidder. Jeg har ikke loddet dioder i printet og har kun 8 pin octal løsningen tilrådighed.
Does anyone have experience replacing the rectifier tube 5AR4 with an 8 pin solid state rectifier RT 515i a Tubelab simple SE power amplifier with El 34 fitted. I have piped 5AR4 mounted in 8 pin octal socket for the time being, but want to try with solid state rectifier in 8 pin octal socket where tubes normally sit. I have not soldered diodes in the printed circuit and only have the 8 pin octal solution available.In English, please.
OK selvfølgelig på engelsk... Jeg ønsker at skifte 5ar4 ensretterrøret til en 8 pin solid state RT 515 (adapter) min forstærker. Er tubelab enkel Single ended EL34 output tube i triode mode. Jeg er ikke sikker på, om det er rigtigt eller muligt at skifte det uden nogen justeringer.På engelsk tak.
For jeg vil gerne vide, om jeg kan høre forskel på de to muligheder.
I want to know witch option I prefer. And tubes are expensive, but are they better ore different and how are they different in tone, transient and dynamic and so on.
I want to know witch option I prefer. And tubes are expensive, but are they better ore different and how are they different in tone, transient and dynamic and so on.
Are there somebody out there who can tell about switching to this solid state adapter RT 515 in a tubelab SSE amp. I mean in sted of a rectifier tube. Have somebody tryed it? And if, what are the results of doing this? I have not she rectifier option installed in the SSE board.
- Home
- Amplifiers
- Tubes / Valves
- 8 pin solid state rectifier RT 515 in Tubelab simple SE