|
|||||||
| Home | Forums | Rules | Articles | Store | Gallery | Blogs | Register | Donations | FAQ | Calendar | Search | Today's Posts | Mark Forums Read | Search |
| Apex Jr Surplus Electronic Parts from Apex Jr. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
#1 |
|
diyAudio Member
|
I just got in some Cornell Dubilier 12,000Uf 80V Caps
P/N 4CMX123UO80AC8 They measure 1 1/4" Dia and 4 1/8" Tall Price is $3.95 Soon to be listed on the website at $4.50 each Steve Last edited by Apex Jr; 3rd August 2011 at 09:55 PM. |
|
|
|
#2 |
|
diyAudio Member
|
Nice part. It appears to have been "customized" for Hewlett-Packard. There's a special 4X4 part number "0180-4570". Good price too.
Here's some info from the parts database: FUNCTIONAL/PHYSICAL INFORMATION: Type : N/A Fxd or Var : FIXED Std Cat Item : NO Diel Matl : ALUMINUM ELECT No of Sect : 1 Cap Nom : 0.012 F C Var Min : N/A F C Var Max : N/A F C Tol + : -10 % C Tol - : 75 % Oprg Temp Min : -40 deg C Oprg Temp Max : 85 deg C Test Frequency Nom : 1000 Hz WV-max : 80 V Lkg Cur Max : 4.8 mA EIA code : NON HP STANDARD Pkg Tp : STANDOFF Pkg Matl : NOT SPECIFIED Pkg Shp : CYLINDRICAL Termn Tp : WIRE LEADS Termn Base Matl : NOT SPECIFIED Termn Barr Matl : NOT SPECIFIED Termn Outer Pltg Matl : NOT SPECIFIED No Of Pkg Pins : 2 Termn Spcl Fmg : NO Mtg Tp : SOLDER Pkg Lg English : 1.406 in Pkg Wd English : 1.406 in Pkg Ht English : 4.375 in Cmpnt Ht English : 4.375 in Termn Row Sp English : N/A in Termn Pitch Sp English : N/S in Termn Dia Min English : N/S in Termn Dia Max English : N/S in Termn Lg Min English : 0.235 in Pkg Lg Metric : N/S m Pkg Wd Metric : N/S m Pkg Ht Metric : N/S m Cmpnt Ht Metric : N/S m Termn Row Spcg Metric : N/A m Termn Pitch Sp Metric : N/S m Termn Dia Min Metric : N/S m Termn Dia Max Metric : N/S m Termn Lg Min Metric : N/S m Pkg Des : NOT ASSIGNED Mtg Tech : THROUGH HOLE Pkg Orient : YES Source Control : STRICT SOURCE A) Name : CORNELL-DUBILIER ELECTRONICS INC Name Abbreviation : CDEI City : WAYNE Geographic Area Name : NJ Country Code : US Supplier Status : ACTIVE Manufacturer Part Number : 4CMX123U080AC8 Manufacturer Part Number Status : ACTIVE Manufacturer Part Number Approval : A Discontinuance Date : |
|
|
|
#3 |
|
diyAudio Member
|
I'm interested in buying some of these caps. From the picture, it looks like the "leads" are really more like posts and that soldering on to them would be difficult.
How are these usually connected? -Charlie |
|
|
|
#4 |
|
diyAudio Member
|
Charlie....
There are the 2 leads with the metal rings around them which are the positive and negative while the one on top is a dummy a positioning pin and the 3 protrusions are for holding the cap on there PC board. These are leads and not ilet or screw down caps, I do not see any problems with soldering to them. You can always cover your work with shrink tubing or Teflon tubing.. Steve |
|
|
|
#5 |
|
diyAudio Member
|
|
|
|
|
#6 | |
|
diyAudio Member
|
Quote:
I'll need to know where you are to quote a shipping cost. It should be in the USA I can fit 6 in a USPS Flat Rate Video box for $7.50 overseas for $27.00. In the USA and Canada you can call me TOLL FREE at 1 866 4- APEX JR ---- 1 866 427-3957 or PM me |
|
|
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
|
|